søndag den 4. januar 2009

Mon det bliver et godt strikkeår!

Årets første strikketøj - er gået i stå, pga. manglende garn, så det bliver en ommer, den er kommet i skammekrogen.




Da den store søn var hjemme i julen, bestilte han denne trøje - Zipped Snowflake Jacket, design Debbie Bliss.

Så i går gik jagten ind på at finde noget garn der kan bruges, det er faktisk svært at finde noget garn som har den samme chokoladebrune farve som original garnet. Men der kom noget med hjem. Slog op og strikkede derud af - for at komme til den overbevisning at selv en small er for stor til sønnen. Så det er en ommer.



Derfor mit spørgsmål - mon det bliver et godt strikke år, eller skal jeg bare bruge garnet min. 2 gange i år, som det tegner pt.

5 kommentarer:

  1. Mon ikke bare, du nu har lavet strikkeprøver for resten af året :-)
    Ellers en skøn trøje, den "zipped snowflake"

    SvarSlet
  2. tröjen er skön, men opskrifterne i det blad er rigtig store. jeg bruger netop den opskrift som baggrundsvejledning til en jeg strikker til min svigersön, men ganger alle maskeantal med 0,8 for ellers bliver den alt for stor.
    kh.fra Island
    Frida

    SvarSlet
  3. Tak for tippet Frida, jeg lavede en str. Small - men den var mega stor - så nu er der gang i regnemaskinen.
    Med hensyn til strikkeprøver hele året - det håber jeg bare ikke, idet at der er så mange projekter der gerne skulle laves.

    Erna

    SvarSlet
  4. Sikke en smuk trøje din søn har bestilt.
    Held og lykke med omregning af opskriften, det giver altid lidt ekstra udfordringer
    Merete

    SvarSlet
  5. Det ser flot ud, det du laver. Kedeligt med "ommeriet", men mon ikke det er nok nu?

    SvarSlet

En kommentar gør underværker på en grå dag - TAK - for at du satte kulør på min