søndag den 21. februar 2010

Tja... sådanne kan det gå!

Jeg "kom til" at købe noget af det nye Alpaka garn fra Drops - Nepal. Fandt en opskrift på nettet som lige kunne bruges til dette garn. Men desværre blev den for lille selvom strikke fasthed m.m. er overholdt. Jeg havde forestillet mig en rigtig sweater - der min. var 1 nr. for stor, således at man rigtig kunne "putte" sig i den, og det er den IKKE.

Så den må blive til en "gave" - når der findes en der har str. til den.

Model: Norsk Sweater - Kvickly gratis opskrift

Garn: Nepal, Alpaka fra Drops

Pind: 4,5 mm

Forbrug: 15 nlg.

Str.: L - men den er meget lille i str.

Min "Lange Skygge" trøje, er også godt igang - men det kniber at kunne se at strikke i sort garn (særlig når der er 2 tråde der fanges), så den må ligge til det bliver lidt lysere. øv...

Men jeg var heldig - den mindste søn, har spurgt om jeg vil strikke en sweater til ham, så den er der købt garn og opskrift - så den får en højre priotet end Skygger.

3 kommentarer:

  1. Det var synd, at den flotte trøje var for lille til dig. Nogle gange kan der desværre være lidt stor forskel på størrelserne i de forskellige opskrifter. Lækker sweater med et flot bærestykke.

    SvarSlet
  2. Ærgerligt den blev for lille, det er ellers en flot trøje :-)

    Selvfølgelig kommer en trøje til sønnen i første række, det er med at benytte sig af det, når de gerne vil ha´noget :-)

    SvarSlet
  3. Ja, det er ikke første gang jeg har oplevet det med str. i opskrifter. Men måske kunne jeg lære af erfaringe. Men det er lige som når man kører bil - når man først er oppe i farten, så er det altså svært at bremse.

    Sønnens sweater er godt undervejs pga. bilstrik i ferien.

    SvarSlet

En kommentar gør underværker på en grå dag - TAK - for at du satte kulør på min