søndag den 26. august 2012

Alle strikkers mareridt!

Igår var vi inviteret til Housewarming hos ungerne i Frederiksværk. Bilen var pakket med div. til at drikke dvs. masser af dåser m.m. fra Tyskland (for der er der penge at spare for de unge mennesker).
da vi jo kun bor ca. 16 km fra grænsen, så der var blevet handlet stort ind, men tilbage til turen.
Vi startede hjemmefra - fruen havde jo pakket rigeligt med strikketøj, for man skulle jo nødig spilde 3,5 time strikketid :).
Jeg havde bl.a. et forstykke på en kjole som bliver strikket oppefra, så den startede jeg på for jeg manglede lige ca 7 cm, på p 3 inden jeg skulle dele til ærmer og mønster, som dog ikke skulle laves i bilen, pga. udregninger m.m.
Disse var færdig da vi kom over broen, skønt. Så kunne jeg jo bare finde det andet frem som jeg havde med, men..... fruen havde glemt rundpinde (de lå på skrivebordet), ØV. Men de lå der pga. jeg havde fundet strømpepinde i den rigtige str. - OK, så kan jeg da bare strikke ærmer, slog op  og strikkede 2 omg. rib - så tabte jeg pinden ned mellem sæderne og pga. af at bilen var læsset - tja så kunne jeg ikke få fat i den, nøj hvor jeg banede, for at manden kunne få ro siger han vi kan da bare finde en garnbutik så jeg kan få de pinde jeg mangler (tror han var træt af at jeg blev rastløs, eller nærmere møj irriterende). Fint ind på nettet fandt en garnbutik i Hillerød h- GPS blev programmeret, da vi ankom til adressen var der ingen fysisk  butik, så spørg lige om jeg blev sur.... så nu gad jeg bare ikke at finde andre steder, heldigvis var vi jo snart hos ungerne.
Det var en skøn dag, med mange mennesker og skøn beværtning.
Da bilen nu var blevet tømt - kunne manden så fiske strikkepinden op, og hjemturen var reddet.
Så idag vil jeg bare hygge da det står ned i stænger - ha' en god søndag.

1 kommentar:

  1. Har prøvet den der med strømpepinden mellem sæderne, ikke nogen spændende oplevelse.

    SvarSlet

En kommentar gør underværker på en grå dag - TAK - for at du satte kulør på min