mandag den 11. februar 2013

Kreatid!

Nogle funder sikkert over hvordan man kan få tid til at være kreativ  ved siden af man arbejder fuldtids - dvs. incl. transporttid - en ugentlig arbejdstid på ca. 45 timer.
Dette kan kun lade sig gøre fordi at ungerne er fløjet fra reden, og at manden er utrolig hjælpsom, til madlavning - vask m.m.

Men den bedste kreativtid, har jeg når der er dømt "legedage", dvs. at symaskiner og stoffer bliver pakket i bilen. Vi er en 2-3 stykker som mødes for bare at hygge igennem en hel dag, det er ikke altid at produktionen er så stor - men skidt vi hygger, snakker og udveksler gode ideer og tips.


7 kommentarer:

  1. Jeg sad netop og tænkte på hvordan ens liv ville være uden, at lave kreative ting? Ved godt at man bare kan købe sit tøj og sine småting. Men det er bare ikke nok for mig. Det er både tiden hvor man laver og bagefter. Dejligt du har en mand der hjælper dig så du har tid til det.

    SvarSlet
  2. Det er jo et spørgsmål om prioritering. Jeg arbejder mere end 37 timer i ugen og har også meget transport. Jeg har indset at jeg slet ikke kan klare så meget arbejde uden kreatid, det er et spørgsmål om hvordan man ser på det!

    SvarSlet
  3. Åh, ja det er vel altid det dilemma, man står i, tiden og lysten til at være kreativ. Skønt at du når en masse, og jeg kender godt de aftaler med tøser om at være kreative, de er guld værd.

    SvarSlet
  4. sådanne dage er guld værd!
    kh.fra Island
    Frida

    SvarSlet
  5. ja det er ikke altid nemt at få til at hænge sammen, derfor søger jeg også mest deltidsstillinger så jeg kan have overskud til unger samt at få lidt kreatid til mig selv, for ellers kan jeg bare ikke hænge sammen, hvis jeg ikke kan få lidt tid til det hele :-)

    Lyder skønt med sådanne en weekend.... Måske jeg også skulle forsøge mig med at få holdt sådanne en weekend.....

    SvarSlet
  6. Og det er lige nøjagtig der jeg lader op i denne. Så god arbejdslyst.
    Jeg vil nyde min ferie og du må gerne være misundelig ;)

    SvarSlet
  7. De dage, hvor man kan komme ud af huset (eller ens eget hus bliver fyldt), de er højt skattede.
    I min "strikke-klub" er der heldigvis en, som har yngstebarn på samme alder som min, så de to leger på livet løs og glæder sig lige så meget til vores sy/strikkedage som de voksne :-)

    SvarSlet

En kommentar gør underværker på en grå dag - TAK - for at du satte kulør på min