søndag den 5. januar 2014

Så kom symaskinen igang!

Endelig kom symaskinen igang. Der var dømt legedag den 29.12.13.

Min legedag forgik som sædvanligt i Højen, hvor der masser af plads til at være kreativ samt at hygge. Inden jeg tog afsted havde jeg som sædvanligt pakket ALT for meget ned, men kom dog næsten hjem med et færdigt produkt, idet at jeg havde glemt elastik og en eller anden havde brugt Kirstens.

Modellen havde jeg set et sted, stoffet og mønster var jo på lager så det var bare at komme igang med tegne, klippe for så at sy det sammen.

 
Knapperne på lommen, lavede Kirsten lige på hendes maskine idet at min ikke kan brodere modellen til de knapper som kom på er lavet ud fra dem jeg havde med til at sætte på ved halsen.

Modellen er fra Mini Krea, stof er helt sikkert fra Videbæk - hvor det er købt for længe siden.

 
Str. på kjolen er 4 år, så det er evt. en fødselsdagsgave til Silla når hun fylder år i Februar.

Tak Kirsten for en skøn dag igen, håber at vi også får tid til at lege i 2014 samt en tur ud i det blå i Påsken - satser på at der bliver ledig plads på en hylde eller to.
 

12 kommentarer:

  1. Det er vel nok en sød kjole

    SvarSlet
    Svar
    1. Tak skal du Lydert når man endelig får taget sig sammen til at sy, så er det også skønt at det er noget som falder i manges smag.

      Slet
  2. Hvor er den bare flot. Og det lyder som en rigtig dejlig dag sammen med Kirsten :-)

    SvarSlet
    Svar
    1. Tak Liv, ja de dage jeg har sammen med Kirsten er helt sikkert nogle som bliver husket på den skønne måde. Det bedste er at det foregår min. 1. gang i kvt.

      Slet
  3. Svar
    1. Mariaon, tak skal du ha' - du laver jo selv nogle fed kjoler

      Slet
  4. den er blevet rigtig fin. Jeg kan virkelig godt lide farvesammensætningen.
    K.h.
    Christina

    SvarSlet
    Svar
    1. Tak Christiana, jeg havde set noget a'la denne i en stofbutik, men den havde kanter af pink men i min verden er der andet end pink og lyserød til små piger.

      Slet
  5. Den er rigtig flot - rigtig god effekt med de gule stjerner :-)
    De der kreadage, de er guld værd, desværre er der bare nogle gange alt for længe imellem

    SvarSlet
    Svar
    1. Ketty, du har ret kreadage er guld værd, de kan få en grå dag til at være fyldt med lys og højt humør. Vi plejer som regel at havde dem min 1. gang i kvartalet, hvis det kan lade sige gøre, vi planlægger ikke præcis hvornår, men gør det simpelhel impulsivt. fra dag til dag.

      Slet
  6. Selv tak, og som du ved elsker jeg jo udfordringer. Så nu er der en helt unik kjole der ikke findes magen til. Og ja påsken får selvfølgelig reserveret en dag til dødsruten.

    SvarSlet
    Svar
    1. Kirsten du er jo altid den som er med på at få en kedelig ting til at ligne en million. Jeg glæder mig allerede til påsken når dødsruten skal besøges. Når jeg er færdig med at lave den sweater som er på pinden pt. så står den på at klippe noget stof i stykker, så der kan blive plads på hylderne til evt. nye ting.

      Slet

En kommentar gør underværker på en grå dag - TAK - for at du satte kulør på min